گل و گیاه ظرافت گل و گیاه ظرافت .

گل و گیاه ظرافت

مزایای کود سه بیست برای گیاهان آپارتمانی

اگر شما علاقه زیادی به گل و گیاه دارید و به سلامتی و شادابی آن‌ها اهمیت بسیاری می‌دهید، باید تغذیه آن‌ها را با کود سه بیست تأمین کنید. کود سه بیست تمامی کمبودها و نیازهای گیاه را رفع می‌کند و کمک به رشد و سلامت او می‌نماید. نیتروژنی که در کود سه بیست وجود دارد به عملیات فتوسنتز گیاه و کیفیت محصول کمک می‌کند، همچنین موجب افزایش بذر و میوه، رشد سریع‌تر شاخ و برگ گیاهان هم می‌شود.

کود سه بیست یکی از کودهای کامل محسوب می‌شود که برای گیاهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده کردن از کود سه بیست برای گیاهان بسیار مفید است و به رشد آن‌ها کمک بسزایی می‌کند. کود سه بیست دارای ۲۰ درصد فسفات، ۲۰ درصد ازت و ۲۰ درصد پتاس می‌باشد. به این دلیل که ۲۰ در صد از هر کدام از این سه عنصر را در خود جای داده است به آن کود سه بیست می‌گویند. همراه کود سه بیست مواد غذایی میکرو هم به گیاه می‌رسد و رشد آن را بهبود می‌بخشد. از کود سه بیست می‌توانید برای تمامی محصولات باغی و زراعی که در حال رشد هستند استفاده کنید تا نتیجه عالی و کارکرد بهبوددهنده آن را مشاهده نمایید.

کود سه بیست

کود سه بیست به این دلیل که تمامی عناصر موردنیاز گیاه را در خود دارد و تغذیه گیاه را تأمین می‌کند، به کود کامل معروف است. به همین دلیل از کود سه بیست می‌توانید برای هر نوع گیاهی استفاده کنید و کمبودها و نیازهای گیاهان با این کود جبران می‌شود. مهم‌ترین عاملی که در روند صحیح عملیات فتوسنتز گیاهان نقش دارد فسفر است که به بهبود ریشه‌زایی و افزایش شکوفه‌های درختان و گل‌ها هم بسیار کمک می‌کند. همچنین وجود پتاس در کود سه بیست موجب می‌شود ک گیاهان زینتی گلدهی زودتری داشته باشند و میوه‌های آن‌ها رشد کند.

مقدار و زمان استفاده از کود سه بیست

مقدار لازمی که باید برای گیاهان از کود سه بیست مورداستفاده قرار دهید بیشتر به شرکتی که سازنده کود سه بیست است و دلایل متفاوت دیگر بستگی دارد و میزان استفاده برای هر گیاه با گیاهی دیگر تفاوت دارد. ولی باید گفت به‌طورکلی:

کود سه بیست برای گل‌های آپارتمانی و کاکتوس‌هایی که اندازه آن‌ها کمتر از یک وجب است مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آن بدین صورت است که:

اول: در فصل بهار و تابستان به اندازه‌ای که گل رشد کرده است باید اندازه یک سوم و یا دو قاشق چای‌خوری در هر دو هفته‌ای یک‌بار به گل از کود سه بیست داده شود.

دوم: در فصل بهار و زمستان باید دیگر به کاکتوس‌ها از کود سه بیست داده نشود و گل‌ها هم هر دو ماه یک‌بار به همان اندازه دو قاشق چای‌خوری کود دهی شوند.

کود سه بیست برای گیاهانی که آپارتمانی هستند و کاکتوس‌هایی که در سایز متوسط رشد کرده باید به این صورت استفاده شود که:

اول: در فصل بهار و تابستان به اندازه‌ای که گل رشد کرده است هر دو هفته‌ای یک‌بار اندازه دو قاشق چای‌خوری از کود سه بیست داده شود.

دوم: در فصل زمستان و پاییز باید کود دهی به کاکتوس‌ها را متوقف کنید و برای گیاهان هم دو ماهی یک‌بار به همان اندازه دو قاشق چای‌خوری کود بدهید.

کود سه بیست

البته باید دقت داشته باشید که وقتی سایز آن‌ها بزرگ‌تر می‌شود، نیاز آن‌ها به مواد غذایی بیشتر می‌شود و برای حفظ سلامت آن‌ها باید نهایت دقت را داشته باشید، چرا که اگر اقدام اشتباهی را انجام دهید گیاه شما به‌طورکلی نابود می‌شود. بنابراین برای کود دهی به گیاهان وقتی ساز آن‌ها بزرگ‌تری شود باید با متخصصین گل و گیاه مشورت کنید.

میزانی که باید از کود سه بیست برای محصولات زراعی خود استفاده کنید بستگی به مساحت زمین و تعداد گیاهان شما دارد، ولی به‌طورکلی می‌توانید برای این محصولات زراعی خود اندازه ۱ و نیم تا ۲ کیلوگرم از این کود را تهیه کنید و سپس برای استفاده کردن از متخصصین مربوط به محصولات زراعی مشورت بگیرید تا در بهبود رشد گیاهان به شما کمک کنند.

همچنین میزانی که از این کود برای محصولات باغی مورداستفاده قرار می‌گیرد هم بستگی به اندازه و مساحت زمین شما دارد. البته نوع درخت هم در محصولات باغی بسیار متفاوت است، برخی از درختان کود بیشتری را می‌خواهند و برخی از درختان تغذیه خود را از دیگر عناصر موجود می‌گیرند و به مقدار کمی از این کود نیاز دارند. بنابراین برای محصولات باغی خود هم باید از متخصصین اموری که فعالیت و دانش آن‌ها مربوط به این نوع محصولات می‌باشد کمک بگیرید. باید دقت داشته باشید که بیشترین نیازی که درختان به کود سه بیست دارند از ۲۰۰ گرم تا ۵۰۰ گرم است.

علائم کمبود کود سه بیست در گیاهان

همان‌طوری که بیان نمودیم عناصر اصلی کود سه بیست، پتاس، فسفر و ازت است که هر کدام از این عنصرها نقش مهمی را در رشد گیاه ایفا می‌کنند. اگر به هر دلیلی گیاه شما، یکی از این عناصر را نداشته باشد دچار علائمی است که در ادامه بیان می‌کنیم.

اول: علائم کمبود ازت: کمبود ازت در گیاهان موجب زردی برگ‌های پیر می‌شود، رشد گیاه با افت شدیدی مواجه می‌شود و کم‌کم این زردی برگ‌ها به برگ‌های بالاتر هم سرایت پیدا می‌کند.

دوم: علائم کمبود پتاس: اگر گیاه کمبود پتاس داشته باشد، برگ‌های پایین آن زرد می‌شود و به آرامی می‌سوزد تا اینکه برگ‌های بالا را هم نابود می‌کند.. ج.د پتاس برای گیاه بسیار ضروری می‌باشد، چرا که کیفیت میوه‌های درختان و پروتئینی که در میوه وجود دارد به این عنصر بستگی دارد.

سوم: علائم کمبود فسفر: همچنین اگر گیاه دچار کمبود فسفر شود، برگ‌هایی که جوان هستند کوچک‌تر می‌شوند و جوانه انتهایی گیاه بسیار ضعیف می‌گردد. در نتیجه گیاه اصلاً رشد خوبی را سپری نمی‌کند و کم‌کم نابود می‌شود.

کود سه بیست

برای خرید کود سه بیست و سایر انواع کودها و دیگر محصولات کشاورزی به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop/

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳


برچسب: کود، ان پی کا، خرید کود، فروشگاه کود، NPK، کود سه بیست،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۱:۳۲ توسط:گل و گیاه ظرافت موضوع: نظرات (0)