Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  انار انار

گل و گیاه ظرافت

درخت انار

انار (Punica granatum) تاج جواهر دنياي ميوه است. هزاران سال است كه انار توسط فرهنگ ها و تمدن هاي مختلف در سراسر جهان جشن گرفته مي شود. در اسطوره هاي باستاني و سنت هاي مذهبي ظاهر مي شود. انار همچنين به عنوان يك ميوه فوق العاده به دليل خواص غذايي و دارويي قابل توجهي كه به طور سنتي براي درمان بيماري هايي از اختلالات گوارشي تا بيماري قلبي استفاده مي شود، مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر مصرف تازه ميوه، مي توان از ميوه آن در تهيه شربت  و مربا استفاده كرد. ميوه انار براي پرندگان نيز جذاب است.

گياه انار درختچه اي بزرگ يا درخت كوچكي است كه داراي برگ هاي صاف و هميشه سبز و گل هاي نارنجي تا قرمز خودنمايي مي كند. داراي ميوه گرد با پوشش بيروني خشك (پوسته) است. انار يكي از طولاني ترين درختان ميوه كشت شده است. اين گياه بومي مناطقي از جنوب شرقي اروپا تا غرب آسيا تا غرب هيماليا است. گل‌هاي قرمز درشت، ميوه‌هاي قرمز مايل به طلايي و برگ‌هاي سبز براق الهام‌بخش كنايه‌هاي بي‌شماري در ادبيات و هنر بوده و ميوه انار از ديرباز نماد زيبايي و باروري بوده است.

انار به طور گسترده در سراسر منطقه مديترانه كاشته مي شود و هم به عنوان درخت و هم به عنوان يك درختچه بزرگ شناخته شده است. اين درخت تابستاني به دليل گل‌هاي قرمز روشن و همچنين ميوه‌هاي خوراكي مايل به قرمز رشد مي‌كند. علاوه بر اين، رنگ قرمز-برنزي شاخ و برگ جديد بهاري انار و زردي برگ هاي در حال مرگ آن در پاييز هر دو چشمگير هستند. اين درخت برگ‌ريز زيبا مي‌تواند تا ارتفاع ۵ متر و با گسترش ۵ متر رشد كند و سرعت رشد متوسطي در حدود ۲۵ سانتي‌متر در سال دارد. گل هاي قرمز آن از ارديبهشت تا تيرماه ظاهر مي شود.

درخت انار

نيازها

انار در آفتاب كامل رشد مي كند و به خشكي مقاوم است. آنها بهترين رشد را در خاك حاصلخيز و با زهكشي خوب دارند. انار پس از استقرار به مقداري آبياري نياز دارد. به طور كلي، درختان براي استقرار نياز به آبياري تكميلي دارند، به خصوص اگر بعد از فصل بارندگي كاشته شوند. در سال اول به مقدار ۲۰ تا ۲۵ ليتر آب دو بار در هفته آبياري شود. درخت انار در سال دوم خود نياز به آبياري ۴۰ ليتري در هفته دارد. با شروع سال سوم، درختان معمولاً مستقر مي شوند و برخي مانند انار نياز به آبياري تكميلي به ميزان ۵۰ تا ۶۰ ليتر در ماه دارند. انار گرماي زياد را تحمل مي كند. آنها همچنين در خاك هاي قليايي كه اكثر گياهان را مي كشند، به خوبي تحمل مي كنند و رشد مي كنند.

مشخصات

انار درختي برگريز، گرد يا درختچه اي بزرگ است كه گاهي تك تنه است، اما اغلب با تنه هاي كم شاخه ديده مي شود. نمونه هاي قديمي غالباً ظاهري زيبا به نظر مي رسند. برگها به رنگ سبز براق، مستطيلي باريك با حاشيه هاي مواج و ۵ تا ۷٫۵ سانتي متر طول و ۲٫۵ سانتي متر عرض دارند. انار در بهار جوان مسي رنگ و در پاييز ته رنگ زرد دارد. شاخه هاي شاخه اي خاردار هستند. گلهاي اوايل تابستان قرمز روشن در دسته هاي ۱ تا ۵ تايي ظاهر مي شوند. آنها لوله اي هستند و ظاهري شبيه ميخك دارند و گلبرگ هاي مچاله شده دارند. گل ها به ميوه هاي قرمز تيره تبديل مي شوند كه در پاييز و اوايل زمستان مي رسند. ميوه كروي آن به اندازه يك پرتقال است. پوشش بيروني سخت و چرمي است و اغلب شكافته مي شود تا دانه زرشكي پوشيده از خمير در داخل آن نمايان شود.

درخت انار

تكثير

از طريق بذر در بهار و يا با قلمه نيمه رسيده در تابستان تكثير كنيد.

نگهداري

انار گياهي نسبتاً كم نگهداري است، اما به دليل شكل بوته مانند آن، ممكن است براي رشد يك درخت استاندارد نياز به هرس داشته باشد. درختاني كه براي توليد ميوه رشد مي كنند بايد هرس شوند تا شاخه هاي متعدد پايه از بين بروند. نازك شدن در طول ماه هاي زمستان به شكل گيري ساختار درخت كمك مي كند. از شكل دادن به آن خيلي زياد كه ميوه ها با دست چيده شوند خودداري كنيد. قبل از دوره گلدهي بهاره هرس نكنيد تا از نمايش گلدهي لذت ببريد. در اوايل بهار به مقدار كم كود دهيد. قرار گرفتن در معرض آبياري زياد در طول باردهي ممكن است باعث شكافتن زودرس ميوه شود.

براي خريد بذر انار و ساير درختان به فروشگاه بذر ظرافت (https://zerafat.com) مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat_shop

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۹۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/2/22 ساعت: ۱۸ توسط:zerafatcom :